Alles begint met goed kijken, dan kun je bewonderen, verwonderen, genieten, in verwarring raken, kennis op doen, discussiëren en plezier hebben. Kunst en cultuur zorgen hiervoor, echt zien moet je zelf doen. Wat ik het liefste doe is het enthousiasmeren van mensen voor kunst en cultuur. Opgeleid als kunsthistoricus en museoloog heb ik een brede interesse. Als projectleider bij de Keep an Eye kom ik met uiteenlopende kunstdisciplines en veel jong talent in aanraking wat echt een feest is. Samen met onze partners stem ik af hoe de evenementen en de communicatie eromheen eruit komt te zien. Uiteenlopend van modeshow tot tentoonstelling en van concert tot festival. Als redacteur van het Keep an Eye MagjeZien tijdschrift kan ik alle mooie bijzondere projecten en grote talenten opnieuw voor het voetlicht brengen.
Ik vind niks zo leuk als beginnende artiesten op weg helpen in het Nederlandse culturele veld. Na het behalen van mijn diploma’s jazz-zang aan het Conservatorium van Amsterdam (CvA) en Music Management ben ik, naast het zelf blijven zingen, aan de slag gegaan als producer op de jazzafdeling van het CvA. Daar heb ik zeven jaar met veel plezier gewerkt aan de (onder andere Keep an Eye) projecten van de jazzafdeling. En ben ik tegelijkertijd actief geweest in het opzetten van mijn eigen managementkantoor voor jazzmusici. Gedurende deze tijd heb ik tevens met Eva 'De Productiekamer' opgericht, waarmee wij verschillende culturele producties op ons nemen. Twee jaar geleden heb ik besloten om te stoppen met mijn werkzaamheden aan het CvA om mijn eigen artiestenmanagement-bureau verder uit te breiden. In die periode kwam ook de Keep an Eye Foundation opnieuw op mijn pad. Ik vind het ontzettend leuk om in allerlei verschillende kunstdisciplines betrokken te zijn bij de ontwikkeling van jong talent en verheug me er op om mooie nieuwe projecten op te gaan zetten uit naam van deze bijzondere stichting!
De energie die je krijgt als je op het podium staat is zo gaaf! Dat blijft inspireren en daar kun je weken op teren. Na mijn studie jazz-zang aan het Conservatorium van Amsterdam ben ik steeds meer gaan spelen in binnen- en buitenland, met onder andere gypsy-jazz formatie Eva Sur Seine. Naast het optreden probeer ik het vuur door te geven op de Muziekschool Amsterdam Noord met verschillende soorten zanglessen. En werk ik nu al 12 jaar samen met Mylène, met wie ik 5 jaar geleden 'De Productiekamer' heb opgericht. Het eerste project dat we voor de Keep an Eye Foundation mochten leiden was jazz-concours The Records dat elk jaar een groter en succesvoller project wordt. Sindsdien zijn we niet meer weg te slaan bij de Foundation en is het een eer om onze ervaringen te kunnen delen met de nieuwe generatie kunstenaars.
Aad is al jaar en dag een vaste waarde bij Keep an Eye. Hij staat (nou ja zit) altijd voor ons klaar met een luisterend oor en beveiligt ons kantoor dag en nacht.
Hij is bij alle gesprekken aanwezig, maar zit daarbij nog wel eens in de weg. Daar staat tevenover dat hij altijd goedgemutst is en er in slaagt steeds een neutraal stand-/zitpunt in te nemen.
Aad blijft altijd hetzelfde en zal vast nog lang bij ons blijven!
Wil je meer weten over Aad? >
Ik run sinds 2013 Galerie Pouloeuff. Samen met een team van 5 jonge medewerkers. Ik ben in de galerie de curator en coördinator en verantwoordelijk voor het samenstellen van de exposities met alles wat hierbij komt kijken. De jonge kunstenaars die wij presenteren in de galerie kom ik grotendeels tegen tijdens hun eindexamenpresentaties. Hiervoor reis ik in de examenperiodes heel Nederland af.
Wanneer ik niet in de galerie werk, ben ik als beeldend kunstenaar meestal te vinden in mijn atelier in Utrecht. In 1987 ben ik afgestudeerd aan de kunstacademie AKI in Enschede.
(Foto: Boris Schmidt)
Er zijn vele redenen te bedenken waarom werken voor de Keep an Eye Foundation zo leuk is. Eén van die redenen is dat ik het werk van jonge talenten mag zien en horen als ze op het punt staan om door te breken bij het grote publiek. Deze jonge talenten zijn vaak ontwapenend, bescheiden en altijd vreselijk goed. Velen zijn inmiddels doorgegroeid tot bekende toonaangevende namen. Welke talenten nu nog onbekend zijn bij het grote publiek maar waar we snel meer van gaan horen en zien? Ik weet er wel een paar...
Keep an Eye is een levendige club mensen die met humor en plezier te werk gaan. Daar wil ik natuurlijk graag bij horen en ik vind het erg leuk om steeds weer de wildste ideeën om te kunnen zetten in stukjes logica en coherente communicatie online. Door mijn betrokkenheid bij Keep an Eye raak ik bovendien steeds meer ingewijd in de lappendeken aan schone kunsten in Nederland. Wat een rijkdom! Bedankt dus Keep an Eye! En blijf vooral voortbroeden.
Net voor mijn pensionering ben ik als vrijwilliger-fotograaf voor de Keep an Eye foundation en Pouloeuff gaan werken. Het sluit aan bij mijn belangstelling voor kunst en muziek en geeft mijn hobby een doel. Het begon eind 2014; ik werd door een kunstenaar gevraagd om foto’s te maken van haar werk bij Pouloeuff. Hier hoorde ik voor het eest van de Keep an Eye Foundation en haar doelen en de functie van Galerie Pouloeuff. Dit sprak mij zeer aan en tijdens een gesprek met Ine van der Horn (curator) werd duidelijk dat er geen vaste fotograaf was. Het fotograferen is steeds verder uitgegroeid en momenteel doe ik ook de fotografie voor events van Keep an Eye. De foto’s staan ter beschikking van de kunstenaars, krant, sociale media en de redactie van Keep an Eye en worden gepubliceerd op internet.
Wat was er nu eerst? Het woord of het beeld? In de zoele (zwoele?, nee zoele..., zoel? zacht, ja, zacht is-ie zeker) haven broeden ze wat af op goede plannen en sterke verhalen. Als Joanna de kip is, dan zal Frans het ei wel wezen, kijk maar naar de haardracht. Hempen en Greve, tekst en ontwerp, met als specialiteit: eggs benedict, oftewel gepocheerd in goed Nederlands. Tip: altijd een scheutje azijn, anders valt het ei uit elkaar. Zout en peper naar smaak.
Wat was er nu eerst? Het woord of het beeld? In de zoele (zwoele?, nee zoele..., zoel? zacht, ja, zacht is-ie zeker) haven broeden ze wat af op goede plannen en sterke verhalen. Als Joanna de kip is, dan zal Frans het ei wel wezen, kijk maar naar de haardracht. Hempen en Greve, tekst en ontwerp, met als specialiteit: eggs benedict, oftewel gepocheerd in goed Nederlands. Tip: altijd een scheutje azijn, anders valt het ei uit elkaar. Zout en peper naar smaak.
Het logo, de flyers, de posters, enzo voor Galerie Pouloeuff zijn van mijn hand. Mijn naam is Jan Willem Zuidhoek. Ik ben grafisch vormgever en als freelancer werk ik voor de galerie. In goed overleg met Ine van der Horn wordt er een ontwerp gemaakt voor de komende tentoonstelling. Als het ontwerp akkoord is zorg ik dat alles gedrukt en op tijd geleverd wordt. Tot nu toe (januari 2019) heb ik dat al voor 14 exposities met plezier gedaan, want: het culturele, kunstzinnige en jongehonden aspect van de Keep an Eye Foundation motiveert mij.
Mijn naam is Janneke Veerman, 25 jaar en woonachtig in Utrecht. Afgelopen juli ben ik afgestudeerd aan de kunstacademie als kunstenaar en educator in de kunsten. Sindsdien heb ik een atelier waar ik vaak te vinden ben om kunst te maken. Ook maak ik graag wandelingen om mijn kijk op de wereld vast te leggen in fotografie. Naast het werken in Galerie Pouloeuff en het maken van eigen kunst, kan ik ook genieten van festivals en concerten, honden knuffelen, spelletjes spelen met vrienden, het maken van stedentripjes, online shoppen, donuts eten en dutjes doen.
Ik studeer Fine Art and Design in Education in Utrecht, waar ik word opgeleid tot kunstenaar en kunsteducator. Kunst betekent voor mij zowel de mogelijkheid de wereld te beleven buiten jezelf en je te laten verwonderen door het werk van anderen. Als de mogelijkheid mijn eigen wereld te creëeren, te verkennen en te delen in mijn eigen werk. Naast het maken van eigen werk heb ik ook een passie voor het overdragen van mijn bewondering voor kunst; ik zou graag anderen inspireren zoals de kunstenaars en docenten om mij heen dat voor mij deden. Galerie Pouloeuff biedt een zeer inspirerende omgeving voor mij om ‘het overdragen’ te kunnen onderzoeken als galeriemedewerkster.
Ik studeer kunstgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en ben momenteel de onderzoeksmaster aan het afronden. Ik specialiseer mij in de heerlijk veelzijdige late negentiende eeuw, maar bezoek ook graag tentoonstellingen van moderne en hedendaagse kunst.
Galerie Pouloeuff biedt mij een mooie kans om mijn liefde voor kunst over te brengen aan anderen en nuttige werkervaring binnen het veld op te doen.
Ik ben een echte cultuurspons in mijn vrije tijd. Zo geniet ik van concerten en festivals, vrijwillig ik bij culturele evenementen en bepraat ik allerlei films met mijn filmclub. Ik ben vaak in een koffiezaak achter mijn laptop te vinden en doe wekelijks met vrienden mee aan een pubquiz.
Ik ben student kunstgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Binnen deze studie richt ik mij vooral op hedendaagse en moderne kunst. Ik vind het leuk om op de hoogte te zijn wat er op dit moment gemaakt wordt, daarom is Galerie Pouloeuff ook een mooie plek om te werken. Je komt veel in aanraking met werk van jonge makers en kan bijdragen aan de overdracht hiervan naar het publiek. Naast mijn bezighouden met het werk van anderen maak ik ook graag zelf werk waarvoor ik regelmatig in mijn atelier te vinden ben.