OOHOO borduurt verder op Social Award 2010

01-10-2011
Het succesvolle project rond de Keep an Eye Social Intelligent Design Award 2010 'Conpeto, et Memento', vond een vervolg onder de naam OOHOO.

Deze website, ontwikkeld door een nieuw team van studenten, laat zien wat een praktische uitwerking kan zijn van dit oorspronkelijke idee. Kijk hier voor informatie en ... aanmelden.

OOHOO is een non-profit organisatie die op een vernieuwende manier de maatschappij wil verbeteren. Aan de ene kant werken wij samen met een groep van voornamelijk 55 plussers (Digitale Stad Eindhoven, www.dse.nl). Deze groep heeft een enorme levenservaring en een zeer brede achtergrond van verschillende vakgebieden.

Aan de andere kant zien we de groeiende vraag naar sociaal en maatschappelijke vraagstukken binnen het bedrijfsleven. Door sociaal en maatschappelijk georienteerde vraagstukken te koppelen aan onze groep experts, proberen wij bedrijven op een innoverende manier te inspireren.

OOHOO is ontstaan vanuit de faculteit Industrial Design van de Technische Universiteit Eindhoven. Het is opgestart door vijf master studenten, het huidige team bestaat uit: Rik van Donselaar, Idowu Ayoola, Mark Thielen en Roland Coops. Hakki Altun was hierbij de vijfde student en tevens mede-oprichter.