Jong talent tot bloei brengen
Side by Side 2024. Jong talent tot bloei brengen: dat is de missie van het Koninklijk Conservatorium. Sinds jaar en dag worden talenten vanuit de hele wereld aan het Koninklijk Conservatorium opgeleid tot gerenommeerde musici of dansers.
Volgende maand is het Koninklijk Conservatorium voor het elfde jaar op rij in de gelegenheid om haar studenten te laten samenwerken met het Orkest van de Achttiende Eeuw.
Repeteren met de grootsten
Vijf dagen lang zullen de orkestleden van het Orkest van de Achttiende Eeuw in residentie zijn op het Koninklijk Conservatorium, waar toegewerkt wordt naar de aankomende concertserie. De bijzonder ervaren musici, vaak (ex)docenten en alumni van het Koninklijk Conservatorium, zijn tijdens deze dagen privécoaches van de studenten.
Deze professionals van topniveau inspireren de huidige studenten van de afdeling Oude Muziek en brengen kennis en vaardigheden over, ‘Side by Side’ musiceren in één orkest. Niet alleen studenten van de afdeling Oude Muziek worden betrokken bij dit project: ook studenten van de opleiding Art of Sound maken geluidsopnames van de concerten, waardoor dit project ook van deze opleiding onderdeel is van het curriculum.
Repertoire: Schubert, the Operatic
Het programma is geheel gewijd aan de vroeg-romanticus Franz Schubert (1797-1828) en combineert een erkend meesterwerk als de vierde symfonie met minder vaak uitgevoerde werken en zelfs een première.
Met dit programma, getiteld Schubert, The Operatic, wil Jakob Lehmann een lans breken voor de opera-elementen in het werk van deze componist.
Het programma wordt driemaal uitgevoerd:
1 maart 2024, 12:30 / TivoliVredenburg
2 maart 2024, 19:00 / Conservatoriumzaal Amare, Den Haag
3 maart 2024, 14:00 / Conservatoriumzaal Amare, Den Haag
Hier vind je meer informatie en tickets >
Over dirigent Jakob Lehmann
Jakob Lehmann is een jonge muzikant voor wie stilistisch bewustzijn en historisch geïnformeerde uitvoering de pijlers zijn van emotioneel oprechte en energieke interpretaties. Zijn dubbele doelstellingen, namelijk trouw aan de bedoelingen van de componist en hun directe overdracht naar zijn moderne publiek, vormen de leidraad voor zijn diverse activiteiten als violist en dirigent.
Jakob beschouwt de gezamenlijke convergentie van historisch geïnformeerde speelstijlen met meer traditionele benaderingen als een van zijn belangrijkste doelstellingen.